Arrived in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu Arrived in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu

Arrived in Melbourne!

Door: Nikolai

Blijf op de hoogte en volg Nikolai

06 November 2008 | Australië, Melbourne

Hallo daar!

We zijn vandaag gearriveerd in Melbourne!

De afgelopen 1 1/2 week zijn we afgereisd vanuit Sydney met de auto langs de kust richting Melbourne!
We hebben gereden via campings! en zal jullie nu vertellen waar we zijn geweest en wat we hebben meegemaakt!

Vanuit Sydney ben ik gaan rijden, wat wel even wennen was, want ze rijden hier links, dus even een andere kant op kijken al wil je geen ongelukken maken!
gelukkig pikte we ook dat weer snel op, en begonnen we te rijden.
De eerste dag zijn we niet ver gaan rijden, omdat we best laat uit Sydney vertrokken, we zijn gaan rijden naar Kiama!

Kiama is een klein badplaatsje langs de Grote Oceaan zo'n 2 uur rijden vanaf Sydney!
Hier in Kiama, vonden we onze 1e spot om te overnachten samen met onze Duitse gezelsschap Dana en Tim!
In Kiama troffen we een mooie camping aan gelegen aan een privestrand met grote rotsen en woeste golven!
Hier in Kiama ben ik in de middag eerst even lekker wezen vissen vanaf de rotsen, om even lekker te ontspannen, na nog geen 15 minuten te zitten, ging mijn hengeltop woest tekeer, en binnen No-Time trok ik mijn 1e vis op de kant, tevens ook mn laatste van die dag (-:
Ik wist totaal niet wat ik aan de haak had geslagen, want hij zag er erg spannend uit! even verderop was een andere man aan het vissen, dus vroeg aan hem, wat ik had gevangen!
Het was best een grote vis en het bleek om een Flathead te gaan!
Ik vroeg of deze goed te eten waren, waarop hij antwoorde, 'Mate' This is the Best!
Ok kop eraf en de pan in!
dus zo gezegt zo gedaan, naar de keuken schoonmaken en opbakken!
en hij was lekker!!!
hihi en dat mijn eigen gevangen vis!
De volgende dag, ben ik samen met Tim gaan zwemmen, de golven hier in dit stuk van de zee waren erg hoog, en sloegen letterlijk over je heen, de zee is zo krachtig en kent geen genade, hij sleurde je zo een paar meter mee!
Op deze camping zijn we 2 dagen gebleven! en na mijn idee was het er goed!

De volgende bestemming was Ulludulu,
Deze plaats ligt zo'n 3 uur rijden van Kiama!
Op deze camping zaten we ook weer dicht bij de zee, maar stonden op een hoge heuvel in het bos!
Die middag ben ik via een geheim bospaadje denk ik, omdat deze was afgesloten naar het strand gegaan. Ik moest lopen via een houten trap omlaag door het regenwoud, aan het einde van de trap kon ik niet meer verder, want er was een klein plateau!
Na goed kijken, zag ik onder het plateau een touw hangen, dus kon ik via het touw omlaag klimmen, dus deed ik dat dan maar, de andere mensen waren trouwens naar het strand gegaan, dus ik was alleen op tour!
na de klimtocht via het touw omlaag, kwam ik uit op een schittered prive strand uit, met alleen maar rotsen en bos erom heen!
je kon duidelijk merken dat er al een tijdje geen mensen waren geweest, want er waren geen sporen te vinden in het zand!
dus mijn Nl voeten mochten het weer omver schoppen, het mooie van het strand was dat er een hele lange rij rotsen lagen die eigenlijk als kruiend ijs over elkaar heen lagen, met spleten ertussen, waar ik weer diverse soorten schaaldieren vond, krabben en wat zeesterretjes!
het was er echt prachtig, en vond het jammer dat de rest niet bij me was, ik dacht bij mezelf dit is wel een geschikte plek om vannavond een lekker kampvuur te maken voor ze, dus ik heb een gat gegraven en gevuld met platte rotsen, in de bossen vond ik genoeg droog hout, dus had alles klaar gemaakt!
Dezelfde avond heb ik Menno, Tim en Dana meegenomen via dezelfde weg naar het strand en hebben we daar tegen een rotswand, met een klein watervalletje, uit de wind en een prive strand tot diep in de nacht lopen stoken met een lekker wijntje erbij!
Dit was zeker geslaagd!

Dezelfde avond voordat we naar het strand gingen stond ik bij de auto en zag in het duisternis iets voorbij glippen!
Ik kon niet goed zien wat het was dus pakte ik mn hoofdlampje erbij, na even zoeken zag ik het dier lopen.
Het bleek hier om een Oppussum tegaan, dit dier kan je vergelijken met een wasbeerachtig soort!
Ik merkte toen ik na het toe liep, dat hij niet heel erg schuw was, dus besloot de pak Kornflakes te pakken, en te kijken of hij geinteresseerd was, ik liep met een handje Kornflakes naar de Oppussum toe en hij schoot de boom in,
verdorie dacht ik!
toch nog maar eens proberen!
Dus liep ik weer naar de boom toe, en hij bleef gewoon zitten, omdat hij waarschijnlijk niks meer kon zien, omdat ik met mijn hoofdlamp zijn ogen goed verblinde!
Ik hield mijn hand omhoog met de Flakes erin, en hij begon te ruiken, opeens stak hij zijn klauw uit, en greep me bij mijn hand, dit was even schrikken, maar deed gelukkig geen pijn, hij begon daarna meteen gulzig uit mijn hand te eten, en ik kon het tijdens het eten zelfs aaien! dat was echt cool!

De volgende dag zijn we weer verder gaan rijden, want we wilden weer verder!

De reis leide ons tot Eden, dit is een plaats die beroemd staan om zijn langstrekkende Walvissen, het zou de beste plek zijn om Walvissen te kunnen spotten, nou mooi niet he!
Geen 1 gezien! de plaats zelf vonden we ook niet zo boeiend, maar omdat we de was moesten doen zijn we er 1 nachtje extra gebleven!

De 2 dagen erna ging de reis weer verder, en we zouden naar Lakes Entrance gaan, dit ligt onderin Australie om precies te zijn in de andere staan Victoria! we zaten eerst in NSW New South Wales!
Eenmaal daar aangekomen, zijn we eerst een rondje gaan lopen daar en liepen richting het strand!
Het strand hier is een van de langste van Australie en rijkt tot 90 mile beach, nou het klopte inderdaad als je daar liep en keek vooruit zag je alleen maar strand tot in de verte!
toch kon het ons daar niet zo boeiend, en was echt een plaats voor oude vrouwtjes, dus na overleg besloten we toch maar verder te rijden.

Na een tijd rijden gingen de kaart erbij pakken om te kijken waar we heen wilden, ons leek Phillip Eiland wel wat dit is een eiland, zo'n 130km onder Melbourne!
Dus zijn we daarheen gereden, we hadden ons alleen wat vergist in de afstand, dus kwamen daar tegen zonsondergang aan, wat trouwens vreselijk mooi was!
Het eiland zelf is ook heel mooi en we zijn daar 2 dagen gebleven!
Ik ben daar trouwens ook weer vanmorgen aan het vissen geslagen, ik stond om kwart voor 6 op en ben naar de pier gelopen!
9 uur trok ik nadat ik al een krab had gevangen mijn 1e vis op de kant, het was een Zalm, mooi weer een lekkere vis, die ligt nu schoongemaakt, opgerold in kranten in de koelbox, en die gaat een vriendin van me die ik op het eiland heb onmoet lekker voor me klaar maken vannavond met kruiden en alles, dus die gaat smaken!

Nu hier achter de pc! ben ik ondertussen gearriveerd in Melbourne! we hebben hier een Hostel geboekt voor 2 nachten, en liggen met 12 andere mensen op de kamer, waaronder 2 meiden uit Nieuw Zeeland, dat komt mooi uit, zal ik even mooi uithoren over de hotspots van Nieuw Zeeland, want daar ben ik over 2 a 3 weken!

Het hostel zijn gewoon weer stapelbedden, maar ik ben al lang blij dat ik weer even een bed heb, want ik slaap nu al 1 1/2 week achterin de auto, en ik moest zeggen, gaat prima, maar in de ochtend ben ik een houten plank!

De gezelschap met Tim en Dana verliep erg goed, we hadden veel lol met elkaar, en alles liep gewoon gesmeerd!
Deze hebben ons vandaag weer verlaten, en we hebben inmiddels een nieuwe Nederlandse meid die met ons mee gaat naar Tasmanie over 2 dagen!

Mijn verhaal over deze afgelopen tijd, het was erg cool, de natuur veranderd hier elk half uur, het ene moment rijdt je door het regenwoud heen, ander moment rijdt je weer langs de kust met mooie stranden en ruigen rotsen, en een ander moment, rijdt je door een droog kaal gebied, heuvelachtig! erg tof!
De natuurverschijnselen als de wolken hier vind ik ook verbazendwekkend, want die veranderen ook elke keer weer, wat je goed terug kan zien op de foto's!

In Eden heb ik mijn mooiste foto kunnen schieten! waar ik erg trots op ben, vooral omdat deze beestje echt niet voor je gaan poseren en aldoor als gekken door de rondte vliegen! als je de foto ziet wil je hem wel als achtergrond van je pc of in een fotolijst!

Ik ben nu op en mijn ogen vallen dicht, dus ik eindig mijn verhaal, en zie jullie weer met een nieuw verhaal over Melbourne!

Dikke kus Nikolai





  • 06 November 2008 - 11:44

    Jochem:

    hey man ik wilde dat ik met je kon ruilen. wat een mooi gebied. goed zeg dat je die vissen lekker kan schoon maken en op eten.

  • 06 November 2008 - 13:52

    Je Ouders:

    Zo wat een schoonheid allemaal en zulke mooie fotoos.Die verschillende luchten zijn zeker erg mooi en wat een prachtige stranden,willen wij ook wel allemaal zien. dikke zoen van ons

  • 06 November 2008 - 15:52

    Tanja:

    Hoi Nikolai,

    ik lees met veel plezier je mooie avonturen. Heerlijk tijdens de werkdag even wegdromen naar het mooie Australie. Nogmaals ik begin steeds meer jaloers op je te worden. je maakt echt leuke dingen mee. Het lijkt me leuk om zelf een vis te vangen en op te eten, alleen dat schoonmaken...... Je bent al in veel verschillende plaatsen geweest. Het lijkt me ook supergaaf om als enigste op een privestrand te staan. Heerlijk dat je dan de enige bent van wie zijn voetafdrukken er staan.

    Over een week of 3 vier ik mijn verjaardag. Jammer dat je er niet bij kan zijn zeg. Ik verwacht wel dat je terugkomt hoor ;-) haha. Ligt toch om de hoek Australie? Niet zo kinderachtig.

    Ik zal dit lulverhaal af gaan kappen. Zo te horen kom je ook niets tekort aan vrouwelijk schoon. Of valt dat schone wel tegen en zijn er alleen vrouwen?

    Nou heel veel plezier en ik zal je avonturen volgen.

    Liefs Tanja en Rogier natuurlijk ook.

  • 07 November 2008 - 08:18

    Jac.:

    haai, Nikolai dat rijmt nog ook 8-) ik heb even op je site gekeken want las in het stukje dat jouw moeder aan Menno schreef dat je zulke mooie foto's had gemaakt en leuke verhalen, nou ik ben het er roerend mee eens en ik vind het ook helemaal te gek dat jullie het zo leuk hebben met elkaar, nou geniet maar lekker verder van dat mooie continent....en wij genieten thuis met jullie mee !!!!! groetjes van Menno's mam!

  • 07 November 2008 - 18:58

    Nikolai"s Mam:

    Lief van je Jac.maar daar zijn wij moeders voor.Dikke zoen ook voor jou

  • 07 November 2008 - 19:36

    Melanie:

    He Nicolai. Ik heb echt bewondering voor je. Wat een avontuur zeg als je al je verhalen leest. En wat een mooie foto's ook. Een collega van mij gaat eind november ook naar Australie,dus ik heb flink tegen hem lopen opscheppen over al jouw mooie verhalen en foto's. Hij heeft er ook heel veel zin in. Hij gaat samen met een maat van hem. Veel succes met het vervolg van je reis. Ik blijf je volgen.

    X Melanie

  • 09 November 2008 - 19:06

    Oma En Opa.:

    bericht ontvangen,hele mooie natuur daar en goedkoop vis eten.de auto doet het ook goed zo te lezen.we hoorden net van je ma dat je de 16e naar nieuw zeeland vertrekt we wensen je hierbij een goede reis met veel plezier en maar weer in gezondheid en pas op jezelf groetjes en een zoen vanons beiden veel geluk toegewenst.

  • 09 November 2008 - 19:21

    Iris:

    He avonturier! Wat schrijf jij heerlijke verslagen zeg..ik krijg meteen zin om ook mn spullen te pakken en te vertrekken :) Wat heb je al een hoop gedaan en gezien en die foto's...helemaal geweldig!
    Goed gedaan met die auto hahaha zo moet het he?!
    Ik hou je verhalen en foto's in de gaten.Blijf genieten :)
    Dikke kus Iris

  • 10 November 2008 - 21:32

    Monique:

    Gaat wel lekker zeker, beetje rondrijden, vissen, genieten, beetje zwemmen, dat klinkt als een lange vakantie. Heerlijk, vooral nu hier de regen tegen de ramen klettert!! Bofkont.

  • 14 November 2008 - 18:25

    Aniela:

    Nicolai :D
    Wat is het allemaal mooi en fantastisch daar. En wat maak je veel mooie dingen mee, op een prive strand kampvuurtje houden, al die gezellig mensen die je ontmoet en al die PRACHTIGE foto's + omgeving. Nou geniet ervan en ik lees graag weer een avontuur tegemoet :)

    Groetjes xxx Aniela


  • 16 November 2008 - 15:31

    Sharon En Orjan:

    Hey Nikolai!
    Leuk om weer wat van je te lezen, en er zitten zeker weten mooie foto's bij!
    Ik vroeg me af hoe het met je roken zit? Ben je nou gestopt? Ik ben benieuwd!
    We horen weer van je!
    Liefs en dikke Kus

  • 16 November 2008 - 15:31

    Sharon En Orjan:

    Hey Nikolai!
    Leuk om weer wat van je te lezen, en er zitten zeker weten mooie foto's bij!
    Ik vroeg me af hoe het met je roken zit? Ben je nou gestopt? Ik ben benieuwd!
    We horen weer van je!
    Liefs en dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikolai

16 Oktober vertrek ik naar Australie - Nieuw Zeeland en Thailand om te backpacken!

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 40911

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2008 - 30 Juni 2009

Backpacken Australie - Nieuw Zeeland

Landen bezocht: