New Destination Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu New Destination Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu

New Destination Darwin

Door: Nikolai

Blijf op de hoogte en volg Nikolai

10 Mei 2009 | Australië, Darwin

De auto is weer gerepareerd!!

Het bleek om een sensor te gaan, die achter de distributieriem verscholen zat! deze sensor geeft een inpuls naar de boordcomputer, maar werkte niet meer correct dus daardoor viel de auto constant uit!

Nu inmiddels weer 1 week verder zijn we gearriveerd in Darwin!
Darwin gelegen in the Northern Territory!
We hebben afscheid genomen van onze Duitse vrienden in Broome, en zijn Menno en ik verder gaan rijden richting Darwin!
Darwin ligt een 2500km verderop, dus er moest weer een flink stuk gereden worden! Onderweg zijn we weer veel op restarea's gestopt om daar te overnachten!
Kampvuurtjes maken om onze eten klaar te maken, en weer leuke mensen ontmoet!
Vooral veel oudere Australiers die je op deze parkeerplekken tegenkomt, met de 4x4 en de caravan erachter!
Veel oudere gepensioneerde gaan een rondtrek maken door Australie en is altijd erg interressant om met hun in contact te komen!
Backpackers kom je ook overal tegen! gezamelijk bij het vuur en de reisverhalen delen met elkaar! ook dit is elke keer weer erg gezellig!

We hebben deze rit in 3 dagen gedaan, en hebben we onderweg nog een jongen uit Finland langs de kant van de weg opgepikt! deze moest binnen 2 weken in Sydney zijn, maar had geen vervoer dus besloot maar om te gaan liften!
We hebben hem zo'n 500km mee genomen en bij het plaatsje Katherine er weer uitgezet!

Aboriginals Western Australia!

Toen we nog in Broome waren, kwam ik in contact met een Aboriginal, deze man kwam ik tegen in een bar, en raakte met hem in gesprek!
Hij was een wachter van de gevangenis van Broome en had zeer interessante verhalen!
Op gegeven momen vraagt hij aan me of hij het leuk vind om langs te komen bij zijn huis om een pilsje te drinken, en dat leek ons wel wat!
Zodoende taxi genomen en naar zijn woning gegaan!
Hij heeft ons een heel verslag gegeven over de toestand over de Aboriginals in Australie!
Hijzelf werkt in de gavangenis en heeft daar 200 mensen zitten, hij vertelde me dat er daar 2 white people gevangen zitten en de rest is Aboriginal!
Zodoende vroeg ik om welke reden er zoveel Aboriginals in de gevangenis zitten!

Door de komst van de White Fellows hoe zij het noemen, zijn er ineens heel veel regels gekomen en wetten, waar de Aboriginals totaal niks van snappen, want die leefde altijd in de Outback!
De meeste Aboriginals zitten er vanwege aanrandingen tegen eigen kinderen of familie, of ze zitten er gevangen wegens dronkenschap achter het stuur met geen rijbewijs en een auto die niet echt van hun is.

De Goverment heeft een pardon gegeven aan de Aboriginals voor alle leed wat zij geleden hebben door de komst van de blanken, door iets terug te doen voor deze mensen krijgen ze elke week zo'n 500 dollar om daar van te kunnen leven.
Wat doen ze daar mee?
Ze lopen meteen de bottle shop in en kopen er drank van!
Je ziet ze overal op straat, meestal dronken, stinken als de ziekte, en maar een beetje voor shopping centrums of onder een boom in de schaduw hangen!
Deze mensen hebben echt heel weinig en worden nog steeds gezien door de blanken als probleemveroorzakers!

Zo zijn er speciale auto's met verleners van hulp om de aboriginals die dronken zijn of tot last zijn weer van de straat af te halen!
Alleen gebeurd dat 9 van de 10 keer met een auto met een groot hondenrek achterop waar ze in gestopt worden!
Dan worden ze naar een centrum gebracht, waar ze wat eten krijgen en overnachting.
Of ze het er om doen ben ik nog niet helemaal uit.
Ze zoeken ook vaak ruzie met elkaar en vooral zijn de mannen tegen de vrouwen echt niet vriendelijk, maar omgekeerd hangen de vrouwen regelmatig bij de mannen in de haren!
Tegenover ons als reizigers zijn ze best vriendelijk, maar ga geen serieus gesprek met ze aan, want 1 minuut later vragen ze je om geld!
Er zitten ook wel agressiefe tussen, maar daar hebben we niet zo'n last van!

Over het algemeen is er na het pardon in mijn mening niks positiever geworden voor de Aboriginals, want ze leven nog steeds op straat, kunnen geen banen krijgen, zijn altijd dronken, en hebben we kinderen!

Toch moet ik zeggen als ik naar de jongerengeneratie kijk, dat ik die best positief vind!
ze lopen vaak wel in redelijke kleding en zien er schoon uit!
Vaak zijn ze ook wel in omgang met blanke jeugd, dus ik denk wel vanuit mijn mening dat er zeker wel positiefe ontwikkelingen zijn voor de aboriginals, ze moeten alleen het hulp willen krijgen!

De weg van Broome naar Darwin is een groot natuurgebied met de bekende rode rotsen en de valleien! erg mooie natuurplaatjes en erg veel ruimte!
De plaatsen waar we doorheen kwamen als Derby - Halls Creek - Kunnunura waren echt geen plaatsen waar je vast wilde komen te staan, veel oude krotten waar de aboriginals in leven!Ook waren de Aboriginals er in overvloed, je beetje vaag aan te kijken als je langsloopt!
Toch als je hallo of goedendag zegt, krijg je toch wel een antwoord terug maar lag er echt aan tegen welke!
Want je kan ook een scheldende achter je kont aan krijgen!
Was heel interresant om erdoorheen te rijden, maar niet om er 5 dagen te blijven!

Nu hier in Darwin, die bekend staat om zijn Crocodillen en zijn hele goede viswateren, gaan we hier een tijdje blijven, proberen een baan te scoren, om verder te kunnen gaan naar Alice Spring de Uluru en de zandbak doorte crossen naar het hard van Australie!
Hier inDarwin gaan we wat watervallen opzoeken in het Lichfield National park en wil ik een krokodillen tour gaan doen!
Maar het allerbelangrijkste.... Werken!

Terugblik Western Australie!
Ik heb een groot deel van mijn reis hier doorgebracht, en heb in deze staat veel goede herrineringen, als werken en accomondatie in Perth, mijn ontmoeting met Made (Maddock)
Het verder reizen langs de kust met Menno naar Broome met veel mooie ervaringen, de Kimberly's groot natuurpark boven Broome, waarvan we niet veel hebben kunnen zien want dit alles kan je alleen doen met een 4x4, maar wel een super aanrader, als ik ooit terug ga naar Australie, kies ik 4x4 Kimberly's WA!

Was een super tijd!
nu Northern Territory!

Cheers Nikolai

• 10 Mei 2009 - 08:18

Mam:

Hi Fijn je zo juist weer even gesproken te hebben toch wel makkelijk een telefoon,en wanneer je via hallo buitenland belt kost het slechts 9 cent per minuut,normaal is het naar een vaste telefoon 3 cent maar mobiel is duurder, zal je fotoruimte wat oploaden,kan je weer wat fotoos plaatsen, kunnen we weer lekker jaloers worden op al het moois wat je ziet.Geniet ervan wij doen op helaas een grote afstand met je mee.
    Liefs van ons 2 en de 3 meiden en wat er misschien vandaag bij komt, doeii

• 10 Mei 2009 - 17:30

Sireel:

Hoi Nikolai,

Wat heerlijk dat jullie de reis kunnen voortzetten. En het avontuur dus verder gaat. Wat een verhaal over de Aboriginals zeg, lijkt me best moeilijk om te zien die verdeling. Ik hoop dat je wederom geluk hebt bij het vinden van een baan, rest mij dus je heel veel succes te wensen. Heel veel succes! :P

Groetjes vanuit Hoorn

• 11 Mei 2009 - 01:15

Maaike Leppink:

Hi, super dat de auto gemaakt is en je in Darwin bent gearriveerd!
    Heb je al enig idee wanneer je naar Alice Springs gaat?
    Ik ga vandaag naar Airlie Beach en donderdag naar Whitsundays. Heb Fraser Island gedaan en was erg mooi en super gezellig!
    Hoor weer van je, ciao groetjes Maaike

• 14 Mei 2009 - 09:06

Melanie:

Wat een verhaal over die Aboriginals zeg,wel indrukwekkend om te lezen. Zielig van skippie. Het zijn zulke mooie beesten om te zien. Veel succes met het vervolg van je reis.

xx Melanie

• 15 Mei 2009 - 10:11

Sharon En Orjan:

Heey Skatje!!
    Leuk dat je me laatst een smsje had gestuurd! Ja dan schiet het al weer aardig voor je op, nog ff en dan ben je alweer in Nederland!!
    Nou wij kijken er naar uit hoor!!
    Geniet er nog even lekker van en heel veel plezier..!!
    (Je hebt er trouwens elke x weer leuke foto's op staan, ga zo door ;))
    Nou lieverd Succes nog en denk om jezelf..!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons! xxx

• 15 Mei 2009 - 10:58

Iris:

Nog bedankt voor je kaartje!! We zijn 2 weken geleden verhuisd en vorige week heb ik de sleutel van andere huis ingeleverd. Wordt dus even zoeken als je weer terug bent en langs wil komen hahaha.
    Verder gaat alles lekker hier,zijn nog steeds elke dag aan t uitpakken en bedenken waar we dingen op moeten hangen enzo dus we vervelen ons niet haha.
    Nou ik hoef jou niet te vragen hoe het gaat, da's wel duidelijk. Blijf genieten en blijf kaartjes sturen:) dikke kus Iris