Eindelijk gaan we Sydney Verlaten! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu Eindelijk gaan we Sydney Verlaten! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu

Eindelijk gaan we Sydney Verlaten!

Door: Nikolai

Blijf op de hoogte en volg Nikolai

28 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Hello Mates!

Dit zal voorlopig mijn laatste bericht zijn, vandaar dat ik jullie nog even op de hoogte stel van de laatste ervaringen!

De afgelopen dagen warm, druk en een hoop geregel!

Mijn reismaatje Menno wilde graag een auto kopen, en ben dus met hem meegegaan op pad, naar de zoektocht voor de car of Traveling!!
Na een tijdje zoeken kwamen we aan in een parkeergarage! daar stonden verschillende auto's geparkeerd die te koop stonden!
Ik ben verschillende af gegaan, maar vond dat ze er slecht bij stonden!
Ineens spotte mijn oog een mooie witte station car!
Een Falcon Commondore!
Deze mensen, het waren toevallig Fransen, waren net terug van hun trip!
Ik liep een paar rondjes om de auto, en heb hem nagekeken op technische gebreken!
De auto met een 3 liter V6 motor, liep erg goed, de snaren waren vervangen, banden waren goed, geen lekkages, en remsysteem was goed op orde!
Het is een uitstekende auto. alleen deze mensen vroeger er 4800 dollar voor, tja beetje veel vond ik!
Dus ik probeerde punten te vinden waardoor ik kon zeggen dat hij minder waard was, gelukkig hadden deze mensen totaal geen verstand van auto's en heb daar dan ook maar misbruik van gemaakt!
Volgens mij was de vering niet meer goed, want ik drukte een paar keer op de motorkap, en de auto stond even te waggelen, maar viel opzich echt wel mee, en noemde nog wat punten op!
Deze mensen stonden er van te kijken dat ik er verstand van had, en gingen mee in mijn verhaal!
Uiteindelijk heb ik 1000 dollar van de prijs af weten te krijgen, dus dat is zo'n 600 euro winst! hihi!
Tevens heeft deze auto een complete keukenuitrusting! een tent, matrassen, koelboxen, extra jerrycan, echt alles, dus we zijn in 1x klaar!

De volgende dag probeerde we de papieren in orde te krijgen!
Damm stomme Engelse zat achter de balie en die wilde echt niet meewerken! dus Menno kwam even later terug, ik krijg hem niet op mn naam!
Damm wat nu, want anders kunnen we nog niet rijden!
We waren er eigenlijk al een beetje klaar mee, want we doen hier alles per voet, en alles ligt hier natuurlijk niet naast elkaar, dus we waren ondertussen alweer 4 uur aan het lopen geweest!
We besloten om het er even bij te laten zitten en het de volgende dag weer te proberen!

In de Middag zijn we naar het strand geweest!
Bondi Beach!
Mooi wit strand, super vette hoge golven! kraakhelder water! echt heel cool!
Alleen er stond nog wel een pittig windje, dus alle zand vloog elke keer alle kant op!
Ik heb echt de pest aan zand en opgegeven moment zat het overal, dus we hebben er even 2 uurtjes gezeten met 1 Australische meid, een Duitse en een Surinaamse!
kwam ik toevallig tegen in de bus en vroeg wat ze gingen doen? we are going 2 the Beach!
great!!! come with me!
Ok we will do that! hihi de stoere Australische survers zaten zonder meiden op het strand en wij hadden 3 nationaliteiten bij ons! Totally Dudes!

In de avond bij het Hostel kwamen we nog 3 Duitsers tegen en raakte met hun aan de praat! 2 daarvan willen ook naar Mellbourne dus vertelde dat we een auto hadden, na een tijdje praten met ze, kwam het er wel op neer dat we het wel met elkaar konden vinden en rijden dan nu ook met ons mee richting Mellbourne!
Dat is mooi want delen de kosten door 4 en kost ons ook geen drol meer!

De rest van de avond lekker met de duitse meiden gezeten, erg gezellig!

Vandaag gingen we weer terug om de auto op onze naam te krijgen!
Weer stonden we voor zo'n Engels trutje, maar ze was in een goede bui, dus met enige pijn en moeite is het gelukt om de auto op naam te krijgen!
hehe!

Dus dat betekend dat we morgenochtend! woensdag eindelijk verder gaan, en dat zal wezen met de auto, langs de kust chillend met een lekker muziekje op in de auto, goed gezelschap en leuke meiden! YES!
De trip gaat verder! en verder

De bedoeling is lekker rustig aan te doen, en reizend van camping naar camping, daarvoor betalen we 10 dollar per nacht en vaak is het nog gratis ook! wij slapen in de auto, de andere nemen de tent!
Natuurlijk gaan we onwijs mooie dingen tegen komen en zullen we mooie wandelingen gaan maken!
Ik heb er onwijs veel zin in! en mn maatje Menno is er ook helemaal klaar voor!
Gaat een leuke tijd worden!

Ik weet dus niet wanneer ik weer voor het eerst een internet cafe tegen ga komen, voor mn nieuwe verslagen, dus wees niet getreurd als je even niks meer hoort, maar ga er maar van uit dat ik ergens op een wit strand leg, met een biertje, kampvuurtje en leuke meiden! (-:

ps.. De foto's die ik geplaatst heb zijn van de dieren hier in het park!

Op gegeven moment lagen we lekker te chillen in het park en zag de grote vijver! ik had het warm dus ik denk misschien kan ik even pootje baden, ik liep langs de vijver en zag wat schaduwen in het water, dus ik vermoede dat ik daar niet alleen was!
Ik vroeg aan een mede reiziger een stuk brood, want ik wilde weten wat het was!
ik hield het stukje brood zo'n 10 cm boven het wateroppervlak! en ineens kwam er een schim omhoog!
Toen het boven water kwam schrok ik me echt de pleuriz,. en trok met No- time mijn hand terug! wat????
Komt er toch ineens een paling van ruim 1 meter met zn kop boven water op mn broodje te pikken!
ok! toch nog maar eens proberen, nou ik zweer het je, het maakt niet uit wat je boven het wateroppervlakte hield ze kwamen er gulzig op af! zelfs mn camera vonden ze lekker! dus heb wat foto's ervan kunnen maken!

Tevens zal ik maar een beetje mn eigen kookkunsten laten zien, zodat jullie niet denken dat ik aan het verhongeren ben!

Voor de rest ben ik in de nacht nog naar de Harbour Bay geweest, om wat mooie foto's te schieten in het donker!
Ik heb hier bij een camera winkel een 3 poot gekocht voor mn camera, en koste me 12 euro!
lichtgewicht! dus nu kan ik nog mooie foto's schieten!

Het walvisspotten gaat helaas niet door, want het schijnt als je langs de kust rijd je ze regelmatig te kunnen zien! en bespaar ik weer centen!

We rijden richting Mellbourne en zullen de hoofdstad Canberra nog wel even opzoeken!, daarna gaan we naar het mooiste eiland, wat nog een karakter heeft uit de Prehistorische tijdperk! Tasmanie!
Hier zullen we 1 week vooruit trekken! en opzoek gaan naar de Looney Tunes Tasmanian Devil!
Dus wees niet bang, de mooiste avonturen gaan nu beginnen!!

Daarna ga ik mijn reismaatje Menno verlaten en pak ik het vliegtuig naar Nieuw Zeeland!
Daar heb ik ook al wat contacten zitten, dus ook dat wordt een mega vet avontuur! vanaf daar zal ik mijn reis alleen gaan verder zetten!

Ik heb ook een hengel gekocht dus ga proberen mijn eigen vis te vangen! schoonmaken, klaarmaken, en verorberen!

Be Tuned!!!!

  • 28 Oktober 2008 - 10:25

    Sharon En Orjan:

    Heey Nikolai!
    Nou zo te horen vermaak jij je wel met de mensen om je heen! Leuk dat het toch nog gelukt is met die auto, en voor die prijs!
    Vet grootte paling trouwens!!! Kon je die niet vangen en lekker op eten! haha
    Aan het verhaal te horen vermaak jij je wel.. leuk voor je, Nou succes met je volgende trip en we lezen wel weer meer over je!
    We blijven je volgen hoor ;)
    liefs en een dikke kus ons xx

  • 28 Oktober 2008 - 11:47

    Jochem:

    hey man heb je toch nog een paar meiden mee voor onder weg. veel plezier in de auto en doe voorzichtig xxx

  • 28 Oktober 2008 - 13:55

    Mam:

    Ja,ja Nikolai en de meiden!!! Doe jullie aub voorzichtig in de auto,goed uitkijken.Veel plezier

  • 28 Oktober 2008 - 18:15

    Melanie:

    He Nik. Zo te horen vermaak jij je best zo. Gelijk heb je hoor. Lekker dat het is gelukt met de auto. Wel een leugentje om best wil. HIHI. Moet kunnen. Succes met je vervolg van de reis.

    X Melanie

  • 28 Oktober 2008 - 19:50

    Ellen:

    Wat gaat dat toch allemaal lekker makkelijk hè in Australie! Je zou er bijna blijven wonen ;-)
    Fijn dat je een auto (en allerlei toebehoren haha) hebt kunnen regelen! En een Falcon uiteraard, de ultieme backpackerauto :-)
    Ik zou niet weten wat er tussen Sydney en Melbourne allemaal te zien is, want ik lag lekker te slapen in de nachtbus toen, maar internet hebben ze echt overal daar dus ik zie de verhalen wel weer tegemoet! Hopelijk spot je ook nog een walvis tussendoor, hihi!
    groetjes

  • 29 Oktober 2008 - 11:49

    Tanja:

    Hey Nikolai,

    ik lees al jij vermaakt je wel. Leuke berichten schrijf je en ik lees ze met veel interesse. Ik was net over die gore palingen aan het lezen toen mijn muis begon te trillen. Ik schrok me wild man. Misschien een slecht geweten. Nou laat gauw weer wat van me horen.

    Liefs Tanja

  • 30 Oktober 2008 - 09:39

    Monique:

    Tjonge, wwat maak je al weer een hoop mee. In ieder geval heb je nu een auto en dat biedt een hoop mogelijkheden!!! Geniet ervan!!

  • 30 Oktober 2008 - 13:52

    Anne-Marie (Skye):

    Hoi Nikolai,

    nou zo te zien heb je het reuze naar je zin. Geniet ervan!


  • 31 Oktober 2008 - 16:34

    Sirel@:

    Machtig elke keer je belevenissen te lezen!
    Je hebt het naar je zin...dat straalt van de foto´s! :) Succes met het volgende avontuur wat je aangaat!

    Kus

  • 03 November 2008 - 00:29

    Natasja:

    Hey jij!!

    Leuk om je verhaal eindelijk te lezen! Had niet veel tijd gehad, vandaar mijn late reactie! Zo te horen en lezen gaat het hartstikke goed met jou/jullie! Gelukkig! We smsen nog wel en wie weet komen we elkaar nog wel weer tegen onderweg!! Hou je taai, blijf links rijden en geniet van de mooie dingen hier in Australie! ;)
    Take care!

    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikolai

16 Oktober vertrek ik naar Australie - Nieuw Zeeland en Thailand om te backpacken!

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 40819

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2008 - 30 Juni 2009

Backpacken Australie - Nieuw Zeeland

Landen bezocht: