Lichfield National Park! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu Lichfield National Park! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu

Lichfield National Park!

Door: Nikolai

Blijf op de hoogte en volg Nikolai

02 Juni 2009 | Australië, Darwin

Hello Mates!
Vanuit Darwin zijn we vertokken naar Lichfield National park!
Dit natuur park staat bekend om zijn ravijnen en watervallen!
We hebben een hele dag doorgebracht in dit park en was zeker de moeite waard om hier een bezoek te brengen!
De watervallen vallen in diepe poelen waar je in mag zwemmen!
Zodoende zwembroek aan het onder de watervallen hangen!
Ongelukje!
Eenmaal onder de waterval werd ik een beetje meegezogen in de stroming, waardoor ik met wat kracht weer weg moest zwemmen, alleen tijdens het trappen met mijn voet schopte ik keihard tegen een rots die onder water lag, damm dat deed goed zeer, heb een kleine kneuzing opgelopen en kon de rest van de dag niet meer knap lopen, precies aan de onderkant van mijn voet, blauw werd het, gelukkig hadden we in de auto net nieuw ijs gehaald voor in de Eski (koelbox) om ons drinken koud te houden, dus zodoende een blok ijs er tegen aan gehouden om opzwellingen tegen te gaan. na 2 dagen kon ik weer lopen!
Het park zelf vond ik erg mooi, ruige natuur.
Onderweg kwamen we weer een nieuw soort Kangaroo tegen, een van de vele soorten, deze was de Rots Kangaroo en leeft als de naam zegt in rotsachtige gebieden!
Vissen in de pool!
Er zwommen ook vissen in de pool, en best nog wel grote ook, waar je tussen zwemt.
Opzich geen probleem, maar er zwemt ook een klein gestreept visje die vlees eet!
Ach vlees eten, dit visje eet de dode huidcellen op je huid weg, maar toch hebben deze vrij scherpe tanden.
Menno weer...
Hij staat relaxt in het water totdat hij ineens schreeuwt au!
en als een gek naar de kant toe komt,. Ik ben gebeten door een vis!
Mark en ik keken hem aan, waar heb jij het in vredesnaam over, stel je niet aan, maar toch na zijn voet te kijken kwam er echt een druppeltje bloed uit zijn voet, wij na vragen en bleken er dus echt vissen te zwemmen, die jouw op het menu hebben staan!
Ach het is maar een visje van 15 cm!
lekker door zwemmen!
Termieten!
Australie kent veel soorten Mieren, grote agressieve tot kleine mieren die met het oog bijna niet te zien zijn!
Alleen deze mieren kunnen wel hele grote kastelen maken voor hunzelf, de koningin der mieren leeft diep in deze termietenhuizen om de eieren te leggen, dan heb je de bewakers, die in het kasteel de koningin beschermt tegen onnodige gasten en dan heb je de werkers die ervoor zorgen dat er voedsel op tafel komt en het kasteel in de puntjes bijgehouden wordt!
De koningin komt nooit buiten haar paleis en is de enige die beschikt over vleugels en dus ook kan vliegen, alleen gebruikt ze deze zelden!
De termieten hopen zijn over een groot deel van Australie te vinden en komen tot een best grote hoogte!
Dat een klein miertje in duizendtallen natuurlijk zulke hoge kastelen kunnen bouwen is best freaky! maar wel indrukwekkend om te zien!
We hebben nu ook een derde reiziger in de auto, Mark van Duitsland.
Deze jongen hadden we al ontmoet ik Broome op de camping, en kwam ook naar Darwin, alleen belde hij ons ineens op vrijdagavond!
Hey Guys, i stant still, nearby Darwin on the Highway, my campervan is not driving anymore! couldt you guys come here and help me out?
Ok zodoende naar hem toe gereden, bleek dat zijn campervan het echt niet meer deed, er zat een gat in zijn motorblok, waardoor hij zijn koelvloeistof er elke keer weer uitsmeet, om de 5 minuten bijvullen om in ieder geval de camping te halen!
Hij is zodoende bij ons in de auto gestapt en heeft zijn campervan achtergelaten op de parkeerplaats voor de camping!
Vanuit Lichfield zijn we vertrokken naar Alice Springs, next story!

• 02 Juni 2009 - 16:04

Mam:

Oh.wat mooi die termietenheuvels, heel apart.Maarre wie is die man die bij je is met die deken aan, een of andere nomade of een Afghaan?Hij lijkt wel wat op Menno!!!!
    Geintje
    [ps heb nu wel ff de foutjes eruit gehaald,je had zeker haast]

• 02 Juni 2009 - 19:56

Melanie:

Wat een prachtige foto's. Echt heel mooi. Gaaf om die termietenhoop te zien,zo groot ook als je jou daar zo bij ziet staan. Heel veel succes met het vervolg van je reis. Ik blijf je volgen hoor!

xx Melanie