Crocodiles @ Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu Crocodiles @ Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu

Crocodiles @ Kakadu National Park

Door: Nikolai

Blijf op de hoogte en volg Nikolai

21 Mei 2009 | Australië, Darwin

Afgelopen Donderdag hebben we een cruise gedaan over de Adelaide River die loopt van Darwin door het Kakadu National park!
Hier in het Kakadu National park zijn veel zeekrokodillen te vinden in het wild!
Voor 30 dollar konden we voor 1 uur mee met een boot die ons over de Adelaide river bracht en hier een daar een stop te maken om de krokodillen in wildlife te bewonderen!
Ze werden vanuit de boot gevoerd, en sprongen de reusachtige krokodillen rechtstreeks uit het water om het stuk vlees wat aan een touw en stok was bevestigd!
Deze zoutwaterkrokodillen zijn de grootste in hun soort en ook het meest gevaarlijk!
Er wordt ten strengste aangeraden om ook maar in de buurt van het water te komen, want er zijn er hier heel veel, en hebben vaak honger!
Deze krokodillen kunnen een lengte bereiken van 4 meter en een groot stuk rund zonder moeite van de waterkant wegpikken en in stukken scheuren.
De krokodil is de oudste nog levende wezen uit de prehistorie en weet zich al voor miljoenen jaren in leven te houden, zonder enige evolutie!
De boot bracht ons naar verschillende stukken van de rivier, en je zag de krokodillen langs de waterkant in de zon leggen.
Toen de boot aankwam vluchten ze snel het water in verdwenen onder water, je kon ze ook niet meer waarnemen door het troebele water, maar enkele ogenblikken later kwamen ze weer boven aan de zijkant van de boot!
We konden ze goed zien en bestuderen en was erg gaaf om zo'n gevaarlijk roofdier in het wild waar te nemen!
De zoutwaterkrokodil kan over land een snelheid bereiken van 16 km per uur om zijn prooi te grazen te nemen en vanuit het water is hij nog gevaarlijker en sneller.
de hele tijd blijft hij onder water, met alleen zijn ogen boven het wateroppervlak uit besluipt hij zijn prooi!
Aangeraden voor mensen is ook om niet in deze wateren te zwemmen of er langs te lopen, want voor de zoutwaterkrokodil staat ook de mens op het menu!
De locale inwoners zeggen dat je er niet zoveel zorgen om moet maken, maar ik heb gezien hoe deze beesten uit het water komen om een stuk vlees te pakken, en met wat voor klap zijn kaken dichtslaan is echt ongelooflijk hard!
Bij het dichtslaan van de kaken zou je rug meteen breken waardoor hij vervolgens met zijn kop schut om je in stukken te scheuren!

Deze krokodillen zijn levensgevaarlijk en allemachtig groot, ik had ze zelf wel eens op discovery channel gezien, dan lijken ze groot, maar als er ineens eentje voor je neus ligt, slik je toch wel een paar keer!

De krokodil legt gemiddeld een 100 eieren en deze zullen voor 90% uitkomen!
uiteindelijk dat een van deze kleine crocs ook daadwerkelijk groot worden is 1%
De moeder blijft na uitkomst het nest altijd bewaken, maar toch wordt het grootste deel opgegeten door andere krokodillen, of door andere roofdieren als arenden (Bird of Prey) of misschien wel door een honger hebbende slang.

De jongen worden meestal uitgebroeid in een nest aan de kant van de rivier of in hoog riet of gras.

Deze ervaring was super en was echt ethiousiast om deze waanzinnige dieren in het wild te zien! ik heb al mijn ledenmaten gelukkig nog!

Maandag gaan we naar een ander groot Natuurpark hier Lichtfield national park!
Ook zullen we vertrekken deze dag richting Cairns en dan beneden naar Sydney!
Dus laatste deel gaat van start!
Mijn reis zit er bijna op!

Cheers Nikolai

• 21 Mei 2009 - 09:46

Mamsel:

Hoi
    Wat een ongelovelijke ervaring, zo zeg, wat een beesten,hele mooie fotoos weer, was toch niet jouw blote k...???
    je bent gek met die slang om je nek,idioot!!!!
    Liefs van ons 2 ,en Nikita Noëlle mama Soraya en 5 dikke kleine
    puppenkindertjes

• 22 Mei 2009 - 02:48

X-Clusive:

Hi hi! lekker kontje toch! :-)

• 22 Mei 2009 - 07:05

Jochem Mercedes:

hey man leuk om die krokodillen te zien. lekker touristies die krokodillen voeren kan je ze wel goed zien. veel plezier groeten ons

• 22 Mei 2009 - 07:12

Sirela:

Wow, wat een machtige beesten zijn het toch!
    Fascinerend om naar te kijken, en ze van zo dichtbij in het wild te zien, lijkt me echt super! Met die kleintjes denk je nog...aaah wat schattig, maar eenmaal groot zijn ze monsterlijk. :P
    Weer een mooie en unieke ervaring rijker, en je hebt er al zoveel. ;)

Geniet er nog ff goed van!

.xxx.

• 25 Mei 2009 - 14:34

Sharon En Orjan:

Heeeeeey!!!
    Jah jij durft met die slang om je nek ;)haha
    Er zitten echt weer gave foto's tussen hoor!!!
    Ja Nikolai schiet het al aardig voor je op, die lange reis...
    Geniet er nou maar nog even lekker van, want voor je het weet zit je weer in Nederland ;)

Nou heel veel plezier nog en doe voorzichtig met jezelf!!
    Tot snel!!!
    Liefs en dikke kus van ons xx