Flora en Fauna & kunst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu Flora en Fauna & kunst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikolai Haan, de - WaarBenJij.nu

Flora en Fauna & kunst Sydney

Door: Nikolai

Blijf op de hoogte en volg Nikolai

25 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Hallo mensen! hier een nieuw bericht uit Australie!

Het weer is hier prachtig mooi! eindelijk weer!

Vannochtend hebben we afscheid moeten nemen van ons reismaatje Natasja, Dit was echt even heel vreemd gevoel, want je merkt dat we in 5 dagen echt al een band met elkaar hebben opgebouwd!
Gisteravond zijn we nog even lekker uit eten geweest,en hebben we lekker een 8 dollar fles witte wijn naar binnen gewerkt!
Veel suc6 met de rest van je reis!
we zullen je missen!

Gisteren zijn we met zijn 3en de stad gaan fotograferen! we zijn naar het park toegelopen en lekker daar in de zon gechild!

Ik heb een paar mooie foto's kunnen schieten, Zoals ik al verteld had, is er hier in Sydney een hoop te zien Qua natuur!
De Australiers doen er echt alles aan om hun parken in een nette staat te houden!
En je vind hier dan ook bijzondere dingen terug!

De foto's zullen je het laten zien!

Ik zal bij de foto's zelf zetten wat het is, maar niet van alles weet ik wat het is! dus doe een wilde gok!

Voor de rest weinig te vertellen, ik heb een kaart gekocht van Australie, want mijn maatje Menno, wil een auto gaan kopen!
Als we er een kunnen vinden delen we de brandstofkosten en gaan we samen toeren!

Slapen zal dan wezen achterin de auto!

Als we geen auto kunnen vinden, schaf ik de buspas aan, en vertrek ik Dinsdag met de bus!

Ik wil nu Sydney echt gaan verlaten!
ik ben er klaar voor! en heb hier alles wel gezien!

Ik heb trouwens ook zelf nog als Aboriginal gespeeld! beetje een raar soort Aboriginal, maar deze stonk tenminste niet :-)

Als eten kook ik zelf, vooral groente en pasta, ik kan voor 13 dollar 3 dagen eten! af en toe halen we wat want voor 9 dollar heb je een complete maaltijd! (50 euro cent is 1 dollar! dus 4 euro complete maaltijd! jullie begrijpen? (-:

Op de foto met het gebouw op het water was vroeger een gevangenis!
hier werden Aboriginals door de Engelsen opgehangen, indien ze hun domein betreeden!
De Aboriginals zagen geen grondbezittingen of in die trend!
De Engelsen waren daarin tegen wel zo. en zagen hun veroverd stuk land als hun eigendom!
Alle Aboriginals die hun grond betreede werden hier opgehangen als waarschuwing voor nieuwe komende Aboriginals!
Duizende Aboriginals verloorden hier op een tragische manier hun leven, alleen omdat ze geen rechten konden!
En hun stuk land als gewoon beloopbaar land zagen, dit is ook de grote reden, dat het voor de Engelsen een makkie was om Australie te veroveren! De Nederlandse Vloot deed hier ook hardhandig in mee!

Ps volgende week gaat bij jullie de tijd 1 uur terug! hier hebben ze dat niet,de tijdsverschil is dan 10 uur!
10 verder in de tijd,jullie lopen achter haha!


Dikke kus Nikolai

  • 25 Oktober 2008 - 08:02

    Melanie:

    Klinkt allemaal weer prachtig. Ben best een beetje jaloers hoor. Hihi. Mooie foto's ook weer. Hoop voor je dat jullie een auto vinden.

    Melanie

  • 25 Oktober 2008 - 08:19

    Mamsel:

    haha je kennis van de flora en fauna is wel triest!!! heb je niet van je mam
    papegaaibloem?? strelitzia!!!!
    Maar de rest weet ik ook niet,wel mooi allemaal
    zoen

  • 25 Oktober 2008 - 09:58

    Opa En Oma.:

    weer je bericht ontvangen,hele mooie foto,s.dus het avontuur begint nu eigenlijk ,natasja gaat dus een andere richting.nou we wensen je veel succes en geluk toe.en in gezondheid.een kus van oma en opa.

  • 25 Oktober 2008 - 10:30

    Jochem En Orjan:

    hey man hopelijk kan je een auto kopen.
    spreekje laterzz

  • 25 Oktober 2008 - 12:07

    Rory:

    neefie ziet er goed uit!

    blij te lezen ook dat je het naar je zin heb!

    maak er wat moois van he!

  • 25 Oktober 2008 - 14:51

    Sharon En Orjan:

    Heey Skatje!!
    Nou ik heb je smsje gehad hoor! Het was een vreemd nummer dus wist niet dat het van jou was! haha
    Maar zo te horen gaat alles goed daar, leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt. Alleen een beetje jammer dat het bier niet lekker is!
    Leuke foto´s trouwens!
    Nou we kijken gauw weer op je site!
    Dikke kus en liefs Sharon en Orjan

  • 25 Oktober 2008 - 16:06

    LLLLaura En Rene:

    Niiiiiiieekoooo, wat een verhalen man! Ik heb 5 dagen nie op mijn laptop gekund, ben al een uur adembenemend aan het lezen en naar je foto's aan het kijken...IK BEN JALOERRRSSSSSS....en wat een KONT heb ik op die ene foto...maar dat terzijde...geniet ervan, ik blijf je volgen hoor, dus blijf vooral zo doorschrijven! xxx

  • 26 Oktober 2008 - 11:02

    Miep:

    Hoi Nikolai
    wat prachtig allemaal en zulk mooi weer. Vandaag 26 oktober is de klok terug gegaan en weet je Ik ben heeeeeeeeeeeeel jaloers want het regent hier pijpestelen en het is maar vies koud, bbbrrrrr. Tot de volgende keer maar weer.
    groetjes Miep

  • 27 Oktober 2008 - 19:43

    Wil En Sylvia:

    Leuk, die verslagen en foto's.
    Nikolai, geniet van elk moment daar, je leeft maar 1 keer en dat is toevallig nu!!!
    p.s.:We zullen goed op je auto passen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikolai

16 Oktober vertrek ik naar Australie - Nieuw Zeeland en Thailand om te backpacken!

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 40761

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2008 - 30 Juni 2009

Backpacken Australie - Nieuw Zeeland

Landen bezocht: